Píseň Akordy byla vydána v roce 1985 na prvním studiovém albu Karla Plíhala. Na pozdějším CD je dokonce ve dvou verzích – jedna studiová s vícero nástroji a pak jedna starší verze vydaná v roce 1984 na singlu společně s písní Myš. Singl verze je nahraná jako sólo kytara.

Mám tuhle píseň rád, protože obsahuje několik nadčasových pravd, např. že při Amaj se nepolámou prsty, nemáme být k sobě hluší a že na každého někde čeká ta pravá…
Díky svému názvu je píseň jako první ve zpěvníku a je to myslím v celku vhodná skladba pro kytarové začátečníky, kteří by si chtěli zahrát píseň přibližně tak, jak ji hrál Karel Plíhal. Základem se jednoduchý vybrnkávací vzor a sada relativně nekomplikovaných akordů.
Co Vám skladba odpustí v technické obtížnosti, to si vynahradí v obtížnosti pěvecké. V pasáži „Od A dur je jenom kousek k A maj…“ je ve zpěvu v akordu A skok o oktávu výše a následuje nejvyšší tón F#4, který už moc nedávám. Takže si pomáhám laděním o jeden – nebo lépe – o dva půltóny dolů.
Jako základ si vezmu svoji tabulaturu ze serveru Supermusic, kterou jsem tam nahrál asi před 20 lety. Není úplně přesná – občas je slyšet v nahrávce prázdná struna při změně hmatu; pár basových not je jinak; plete se tam G#mi s G#mi7 atd. Jedná se o interpretaci zmíněné singl verze z roku 1984.
E E A7maj A7maj
Nejkrásnější akord bude A maj
|----------0----|----------0-----|----------0-----|----------0----|
|------0-------0|------0-------0-|------2-------2-|------0-------0|
|----1-------1--|----1-------1---|----1-------1---|----1-------1--|
|--2------------|--2-------------|--2-------------|--2------------|
|---------------|----------------|0-------0-------|0-------0------|
|0-------0------|0-------0-------|----------------|---------------|
E E C C (*)
prstíky se při něm nepolámaj
|----------0----|----------0-----|----------0-----|---------------|
|------0-------0|------0-------0-|------1-------1-|----1-----1----|
|----1-------1--|----1-------1---|----0-------0---|--0-----0-----0|
|--2------------|--2-------------|--2-------------|------0-----2--|
|---------------|----------------|3-------3-------|3--------------|
|0-------0------|0-------0-------|----------------|---------------|
A H7 G#mi7 C#mi
pomohl mi k hezké holce s absolutním sluchem
|----------0----|--------2-------|----------4-----|----------4----|
|------2-------0|------0-------0-|------4-------4-|------5-------0|
|----2-------2--|----2-------2---|----4-------4---|----6-------6--|
|--2------------|--1-------------|--4-------------|--6------------|
|0-------0------|2---------2-----|----------------|4-------4------|
|---------------|----------------|4-------4-------|---------------|
A C E A7maj
každý večer naplníme balón horkým vzduchem
|----------0----|----------0-----|----------0-----|----------0----|
|------2-------2|------1-------1-|------0-------0-|------2-------2|
|----2-------2--|----0-------0---|----1-------1---|----1-------1--|
|--2------------|--2-------------|--2-------------|--2------------|
|0-------0------|3-------3-------|2-------2-------|0-------0------|
|---------------|----------------|----------------|---------------|
A7maj
|-----------0-----|
|-------2-------0-|
|-----1-------1---|
|---2-------------|
|-0-------0-------|
|-----------------|
2. a 3. sloka se hrají stejně, jen na konci je místo A7maj, Ami nebo A.
(*) takto se hraje v 1.sloce. Jinak se hraje jako předchozí takt.
Refrén
A (několikrát) A A A7maj (2x)
Od A dur je jenom kousek k A maj
|----------0----|----------0-----|----------0-----|----------0----|
|------2-------2|------2-------2-|------2-------2-|------2-------2|
|----2-------2--|----2-------2---|----2-------2---|----1-------1--|
|--2------------|--2-------------|--2-------------|--2------------|
|0-------0------|0-------0-------|0-------0-------|0-------0------|
|---------------|----------------|----------------|---------------|
F#mi F#mi/F F#mi/E F#mi/#D
proto všem těm co se v lásce zklamaj
|---------------|----------------|----------------|---------------|
|------2--------|------2---------|------2---------|------2--------|
|----2---2-----2|----2---2-----2-|----2---2-----2-|----2---2-----2|
|--2---------2--|--2---------2---|--2---------2---|--2---------2--|
|4---------4----|3---------3-----|2---------2-----|1---------1----|
|---------------|----------------|----------------|---------------|
Zbytek je stejný jako sloka A-H7-G#mi-C#mi atd.
A úplně na konci je C7maj ;-)
F#mi xx4222
F#mi/F xx3222
F#mi/E xx2222
F#mi/#D xx1222
Pro tentokrát nepřipojím Guitar Pro soubor. Jsem už líný přepisovat to z existujícího txt do gp tabu.